1. Hem
  2. Orderhantering
  3. Skicka om ordermail

Skicka om ordermail

Har ni problem med att era ordermail ofta klassas som spam eller inte kommer fram till sin mottagare? Kontrollera att ni har ett så kallat SPF-record inlagt. Läs mer om SPF här.

För att skicka om ett ordermail till en kund får ni gå till era Beställningar och sedan ändra Status till någon som inte skickar ett mail till kunden och därefter ändra tillbaka igen till Mottagen. Då ska mailet skickas ut igen till kunden samt till er. Det fungerar på samma sätt för mail ni har för andra statusar.

Ni kan se samt ändra vilka orderstatusar som genererar ett mailutskick till kunden under Inställningar -> Beställning.

För att ändra för fler beställningar samtidigt bockar ni i rutorna som bilden nedan visar. Scrolla sedan längst ner på sidan och tryck på knappen Change status on selected. Då får ni upp valet att ändra status på alla markerade beställningar.

Senast uppdaterad 11 november, 2020

Var den här sidan till hjälp?

Relaterade artiklar

Jetshop Support
Hittar du inte svaret på din fråga?
Kontakta supporten