1. Hem
  2. Betalning
  3. Betalmetoder

Betalmetoder

I Jetshop kan du använda dig utav många olika betalningsmetoder. Vi har integrationer för följande lösningar:

  • Klarna
  • Dibs/Nets (kortbetalning och Swish)
  • Paypal
  • Resurs Bank
  • Collector Bank
  • Svea
  • Wasa Kredit

Först behövs ett avtal hos den leverantör ni vill använda, när det är på plats kontaktar ni oss för att aktivera metoden i er butik. Då behöver ni ha ett antal unika API-nycklar redo som ni får ut från leverantören.

Ni kan också välja att använda en egen betalningsmetod som ni själva sätter upp, t.ex faktura eller bank/plusgiro.

Steg 1

När betalmetoden är aktiverad behöver man först sätta igång den under Inställningar –> Betalning –> Betalningsmetoder.

  • Klicka på önskad betalmetod
  • Bocka i rutorna för att aktivera för privat eller företag
  • Tryck på Spara

Steg 2

Nästa steg är att aktivera det för det specifika landet som metoden ska vara aktiv för. Detta gör du under Inställningar –> Länder –> Redigera landsinställningar.

  • Klicka på ”ändra”-ikonen längst ut till höger på det land som betalsättet ska aktiveras för
  • Skrolla ner till fältet som heter ”Betalningsmetoder” och bocka i den betalmetod som ska aktiveras. (Om kryssrutan är grå och inte går att klicka i är metoden inte aktiv, gå då tillbaks till steg 1)
  • Klicka på Spara längst upp på sidan. Man kan även behöva starta om shoppen för ändringen att slå igenom

Gör sedan en koll så att allt fungerar, genom att lägga en produkt i varukorgen i din butik och gå till kassan. Kontrollera att betalmetoden laddas in korrekt och att köp går att genomföra.

Bra att veta! 
När en checkout-lösning är aktiverad på ett land så kommer inga andra betalsätt finnas tillgängliga i kassan då de ersätts av leverantörens checkout.

Senast uppdaterad 2 juni, 2020

Var den här sidan till hjälp?

Relaterade artiklar

Jetshop Support
Hittar du inte svaret på din fråga?
Kontakta supporten