pressrelease

Jetshop växer kraftigt med nya kundsamarbeten – Produkt och utvecklingsorganisationen dubblas

Med en framgångsrik etablering i Norge och stor tillströmning av nya kundsamarbeten gör Jetshop ett av sina bästa år någonsin, med fortsatt internationell expansion för dörren.

Fredrik Hedblom

–  Det känns fantastiskt roligt att se att vår modell för tillväxt och expansion verkligen fungerar. Vi växer nu produkt och utvecklingsorganisationen med 102% för att i ännu högre hastighet utveckla vår produkt för våra kunder och vad marknaden efterfrågar. Dessutom kan vi ytterligare snabba på Time to Market i de nya kundsamarbeten vi kontinuerligt inleder, säger Fredrik Hedblom, VD för Jetshop.

Jetshop har under de senaste åren tydligt etablerat sig som en ledande strategisk e-handelspartner med en kraftfull True SaaS-lösning. En lösning som hjälpt flera av Nordens stora aktörer inom retail och brands att accelerera sin digitala transformationsresa och öka sin försäljning online. Målbilden är att fortsatt bygga Nordens bästa API-first Commerce plattform och leverera innovativ teknik och features till Jetshops kunder.

–  Vår road-map och affärsstrategi är tydlig. Vi ser att efterfrågan för en framgångsrik, ledande e-handelsplattform är stor, inte minst med vad som händer i vår omvärld. Våra kunder efterfrågar skalbarhet och behöver snabbt kunna förflytta sin försäljning till digitala kanaler. Där är Jetshop både en trygg och stabil och samtidigt snabbrörlig partner, fortsätter Fredrik Hedblom.

Med framgångarna har kundlistan vuxit och under de senaste tolv månaderna har Jetshop hunnit med över 30 nya lanseringar som ytterligare stärker positionen som den ledande e-handelsplattformen i Norden.

Exempel på nya kunder är Svenska Hem, 8848 Altitude och Galvin Green. Bland pågående projekt kan nämnas Cellbes, Coolstuff och färghandelskedjan Happy Homes.

– Valet föll på Jetshop efter ett gediget förarbete tillsammans med vår partner och tillväxtbyrå Omniarch. Vi behövde en plattformsleverantör som har ett bra track record av att bygga en stark omnikanal-upplevelse och som smidigt kunde integreras med vår interna systemkarta och externa partners, säger Magnus Ohlsson, VD för Happy Homes.