Bergans of Norway | Kundcase - Jetshop

Bergans of Norway

Bergans of Norway är en norsk friluftsgigant som har funnits i över 100 år. De har under hela sin resa tillskansat sig en lojal kundgrupp av äldre friluftsmänniskor. Men trots om de redan hade en stark och lojal kundgrupp, fanns en vilja att nå ut till fler målgrupper på andra marknader. Och för att locka till sig dem, krävdes en omfattande digital förändring. 

Fyll i formuläret för att ladda hem ditt exemplar

Saas och API first-tänk

Med målet att skapa en sömlös kundupplevelse användes Jetshops moderna Saas-plattform och API:er, vilket skapar snabba laddningstider och smidiga integrationer av tredjepartssystem. Och tidseffektiviseringen syntes även på andra håll:

– Med en e-handelsplattform som innehåller smart funktionalitet behöver vi inte bygga allt själva, utan kan lägga tid och resurser på att analysera vår kunddata och utifrån den ta fram specifika förbättringsförslag, säger Christopher Häggström.

Vi sökte inte bara en ny e-handelsleverantör, utan även en kunskapspartner.”

Christopher Häggström
Interim CDO, Bergans of Norway

Därför föll valet på Jetshop

Det fanns en rad plattformar och samarbetspartners att välja mellan. Men tack vare en kostnadseffektiv plan, smart plattform och bra partnerskap i form av support stack Jetshop ut i mängden, och blev det självklara valet av samarbetspartner.

”Med en e-handelsplattform som innehåller standardfunktionalitet behöver vi inte bygga allt själva, utan kan lägga tid och resurser på att analysera vår kunddata och utifrån den ta fram specifika förbättringsförslag.

Christopher Häggström
Interim CDO, Bergans of Norway

Hur kan vi hjälpa dig?