Jetshop Flight | Snabbare laddningstid i din e-handel | Jetshop

Jetshop Flight

TIO GÅNGER SNABBARE LADDNINGSTID I DIN E-HANDEL

Supersnabb front-end

Känner du till att 75% av all trafik till svensk e-handel kommer från mobila enheter? Att hela 53% väljer att lämna en e-handel om sidan tar längre tid än tre sekunder att ladda? Tre sekunder är kort tid, speciellt när genomsnittlig laddningstid globalt idag är närmare 14.

Här föddes vår idé till en ny, supersnabb front-end. En front-end med fokus på prestanda, där dina besökare förses med marknadens absolut snabbaste laddningstid – och skönaste shoppingupplevelse. Vi har valt att kalla den Flight.

Flight är inte bara snabb, vår nya front-end är byggd på den allra senaste tekniken: Facebooks egenutvecklade JavaScripts-bibliotek och React. Vi har valt att separera front-end från back-end och satsat på att utveckla våra API:er. Resultatet blir att det nu är möjligt att bygga en skräddarsydd lösning exakt efter dina önskemål, utan att kompromissa med hastighet eller användarupplevelse. Det blir dessutom ännu smidigare att arbeta med konverteringsoptimering.

Flight ger dig:

  • Kortare laddningstid
  • Fler besökare
  • Större kundnöjdhet
  • Ökad konvertering
  • Kraftigt höjd återbesöksfrekvens

Flight ger dig:

Kortare laddningstid
Fler besökare
Större kundnöjdhet
Ökad konvertering
Kraftigt höjd återbesöksfrekvens

Flight

Supersnabb front-end som självklart är utvecklat för Mobile first. Automatisk testning och deployment med stöd för såväl Google Enhanced Analytics och Google Tag Manager.

Headless

Separerat front- och back-end. Med all data och logik via API. Möjlighet att bygga helt unik front och att integrera valfritt CMS eller andra tredjepartslösningar.

GraphQL

Modernt API från Facebook med senaste tekniken, hög prestanda och som även är enkelt att arbeta med. Front-end frågar endast efter det man vill ha.

Northern Spirit

Northern Spirit är ett snabbväxande brand som säljer kläder, tillbehör och accessoarer inom cross-fit-segmentet. De säljer sina produkter på flera marknader runt om i världen och deras kunder är inte sällan hängivna ambassadörer för både varumärket och produkterna.

Det var dels Northern Spirits styrka internationellt, dels deras driv för att testa nya saker för att få e-handeln att fortsätta växa som gjorde att det var de som valdes att bli beta-kund för Jetshop Flight.

Jetshop och Northern Spirit lanserade de första testerna på en av varumärkets mindre marknader i Oceanien. Resultatet var över förväntan och man valde sedan snabbt att rulla ut brett, på företagets alla marknader.

De positiva kommentarerna i Northern Spirits sociala kanaler strömmade in från nöjda kunder och den redan höga konverteringen blev ännu bättre. E-handel.se fick nys om lanseringen och skrev en artikel om Jetshop Flight och Northern Spirit som du kan läsa här.

Supersnabba kunder

53% väljer att lämna en e-handel
om sidan tar mer än 3 sekunder att ladda

Hur kan vi hjälpa dig?