E-commerce strategy | Din strategiska kunskapspartner | Jetshop

E-commerce strategy

WINNING TOGETHER WITH AN E-COMMERCE A-TEAM

Din strategiska kunskapspartner

Vi hjälper dig nå framgång i alla kanaler – genom att erbjuda en kombination av innovativ teknik, strategi och kunskap. Du får tillgång till Nordens ledande e-handelsplattform i molnet, och en partner som brinner för din affär.

Med Jetshop Elastic får du ett partnerskap som sträcker sig mycket längre än till lanseringen av din e-handel. Vi är din strategiska kunskapspartner och hos oss får du en dedikerad E-commerce Strategy Manager som är insatt i din affär, din målgrupp och dina mål.

Vi är experter på allt från konvertering och trafik till lojalitet

OPTIMERA KPI:ER

Expertis inom e-handel

Vårt team arbetar brett och tittar på din e-handel ur ett strategiskt och optimeringsperspektiv, istället för att begränsa förbättringarna till plattformen. Vi använder den mängd statistik som enbart nordens största e-handelsleverantör kan ha, till att analysera vilka KPI:er just du kan förbättra. Du har kunskapen om din affär och dina produkter, och vi kompletterar dig med expertis inom e-handel och framförallt dessa nyckeltal. Vi omvandlar sedan resultaten till konkreta optimeringsförslag inom e-handelns fyra grundpelare.    

Ha rätt målgrupp

Vi hjälper dig med allt ifrån att attrahera nya och rätt kunder, till att optimera din marknadsbudget och öka din varumärkeskännedom.

Maximera effekten trafik

Kundbeteendet är i ständig förändring och för att din site inte ska halka efter krävs ett kontinuerligt efterarbete. Vi mäter och granskar din webbshop för att du ska få ut maximalt av trafiken, och för att säkerställa att vi uppnår de uppsatta målen. Minimala förändringar i din konvertering kan göra stor skillnad på försäljning och ROI – vi hjälper dig hitta de förändringarna som gör störst skillnad för dig.

Maxa upplevelsen

Vi utför mystery shopper-undersökningar minst en gång per år. Det innebär att vi genomför ett köp och utför en analys av ditt erbjudande till kund. Vi rapporterar sedan resultatet till dig med ett skräddarsytt scorecard, där du bland annat kan ta del av vilka förbättringspunkter vi anser behövs och visar hur dina siffror ser ut jämfört med branschen.

Skapa lojala kunder

Vi ser över ditt lojalitetsprogram och ger rekommendationer för att säkerställa att ditt e-handelsmaskineri fortsätter snurra. Det är 5–10 gånger billigare att återaktivera en befintlig kund än att köpa en ny, därför ger vi dig olika alternativ för hur du skapar lojalitet och får återkommande kunder. Vi ger förslag på hur du kan jobba med bland annat Facebook retargeting, marketing automation och bonusprogram.

Med Jetshop Elastic får du en dedikerad E-Commerce Strategy Manager som kommer att investera tid för att förstå dina specifika affärsmål, och kontinuerligt arbeta med dig för att uppnå dem. Teamets insikter sträcker sig mellan olika branscher och förutsättningar, vilket ger en gedigen best practice-kunskap inom flertalet områden.

MARIA GUSTAVSSON
HEAD OF E-COMMERCE STRATEGY

Hur kan vi hjälpa dig?