Talare

Här kan du läsa om våra spännande talare. Passa även på att besöka deras hemsidor och bloggar eller varför inte börja följa dem på twitter. Håll ögonen öppna för de senaste nyheterna om våra talare som vi löpande kommer presentera här.

Jorij Abraham E-handelsprofessor

Presentation: Framtid för handel
Hur kommer konsumenter handla år 2020 och framöver? Detta är den centrala frågan som ett forsknings program med 1000 detaljhandels experter inom 30 olika grupper arbetar kring tillsammans. Jorij Abraham presenterar höjdpunkterna i sin studie om hur man åtar sig att ändra konsumenters beteende, Ny teknologi utveckling och uppgången av globala marknadsplatser. Han kommer i sin presentation presentera konkreta strategi alternativ för detaljhandlare så dom får kunskapen hur de kan ompositionera sig själva för att matcha det globala detaljhandels marknadsplats utrymmet.

BIO: Prof. Jorij Abraham, Managing Director Ecommerce Foundation
Jorij Abraham har varit en del av den internationella eCommerce communityn sen 1997. Han har varit E-handels chef på Bijenkorf (en växande butikskedja). Han var även E-handels chef hos TUI (Europas största reseorganisation). Online publisher hos Sanoma Media (Det största media företaget inom Benelux). Konsultations chef hos Unic ( E-handels strategi och implementations firma med fokus på europa). Parallelt med dessa företag så har skapat två företag, eVentures Europé och vZine.
Under 2013-2017 så är han chef över forskning och rådgivning hos Thuiswinkel.org (den nederländska E-handels assosiationen) och Ecommerce europe (Europas E-handels assoitaion med 25.000+ medlemmar i 18 länder). Nu är han Managing Director hos Ecommerce Foundation, ett forskningsinstitut som erbjuder praktisk E-handels forskning för 35+ E-handels assosiationer världen över. Han är också E-handels proffessor hos University of Applies Sciences, TIO.

Parisa Zarnegar Neuro Effektivt Ledarskap

Lär om hjärnan och bli bättre på att driva förändring.

Är du intresserad av de senaste forskningsrönen om hjärnan och förändringsprocesser är detta ett unikt seminarium som du inte ska missa.

Har du någonsin undrat varför så många människor motsätter sig förändring, oavsett om det är en egen beteendeförändring eller förändring på arbetsplatsen? Eller känner du igen dig själv?
Spektakulära framsteg har gjorts de senaste 20 åren inom hjärnforskningen som har stor inverkan på förändringsarbete och coaching. Numera vet man vad som händer i en levande hjärna vid olika förändringar.
Parisa kommer under föreläsningen presentera spännande och lovande forskningsresultat och berättar om möjligheter att foga in de senaste neurovetenskapliga upptäckterna i praktiska tillämpningar i såväl personliga som professionella förändringsprocesser.

Parisa Zarneger är PhD i neurovetenskap från Karolinska Institutet. Hon är dessutom bland annat diplomerad professionell Coach. Parisa Zarnegar erbjuder Utbildning, Seminarium, Coaching och Workshop i detta spännande ämne ”hjärnan och förändring” med fokus på följande ämnen: Ledarskap; Organisation; Coaching och Personlig utveckling.

Arash Gilan Viva Media Group

Presentation av tal:  En del säger att marknadsföring är död, men är det verkligen så? Marknadsföring är inte död utan den är, som den alltid har varit, under ständig förändring. Borta är det linjära tänket och in har det cykliska tänket kommit. Borta är tiden då man köpte en annons på höft och hoppades på resultat. Nu måste du nå rätt person, i rätt tid och på rätt plats genom träffsäker och datadriven marknadsföring. Häng med på en spännande föreläsning där vi får kännedom om hur modern marknadsföring bör fungera men även kommer titta på hur framtidens marknadsföring kan se ut.

Bio:  Arash Gilan är en flitigt anlitad föreläsare, både nationellt och internationellt inom digitala medier, trender och marknadsföring. Arash är även utsedd till en av Sveriges främsta unga VD:ar, medgrundare och vice VD för en av nordens största digitala byråer, Viva Media Group. Arash är även en av Googles sex Google Agency Coaches i Europa och har utbildat byråer i 12 länder i hur man bygger ett framgångsrikt bolag.

Åsa Caap Our/Vodka

“Intraprenörskap – att driva en innovation som en start–up i ett storbolag”
Utmaningarna med detta känner intraprenören Åsa Caap väl till, grundare och VD för Our/Vodka.

Åsa arbetade som Innovationschef på Pernod Ricard och såg en öppning för ett globalt varumärke, byggt på local relevans. Affärsmodellen går ut på att bygga microdestillierer i städer runt om i världen där man gör partnerskap med lokala entreprenörer som man sen delar vinst med. Ett koncept som visade sig vara extremt kontroversiellt och som helt gick utanför Pernod Ricards affärsmodell, processer och struktureer. Åsa spenderade 2 år på att övertyga företagsledningen att investera i idén och har sedan 2012 drivit Our/Vodka som en start-up inom Pernod Ricard, världens näst största vin- och spritkoncern. Hon blev vald till “ Sveriges Intraprenör”, 2015 och har listats på Fast Company’s litas över ”1000 Most Creative People in Business” samt “Challengers to watch” av EatBigFish.

Lars Backström Västtrafik

Skaka om oss!

Smarta städer och modiga borgmästare ritar om kartan. Öppen data banar väg för nya smarta tjänster som sänker tröskeln för hållbart resande. Lyssna på en spännande dragning av Västtrafiks Vd Lars Backström, om nya betaltjänster, kombinerad mobilitet, bilens plats i näringskedjan och behovet att bli omskakad.

BIO: VD för Västtrafik som ansvarar för kollektivtrafiken i Västra Götaland, där 400 000 kunder varje dag  gör mer än 300 miljoner resor på ett år och omsätter 8,5 miljarder kronor.  Lars har tidigare varit VD i olika branscher så som reklam, IT, transport och hotell/restaurang. Drivs av att förbättra kundupplevelsen. Passion för ledarskap och affärsutveckling. Tjusas av digitaliseringens möjligheter och kraften i sociala medier. Podcastare, familjefar, humanist och entusiastisk snowboardåkare.