Torsdag 18 maj

07.30 – 09.00

Registrering och frukost

Lokal:
Clarion Hotel Post, Lobby
09.00 – 09.20

SEBC Startar, Karin Zingmark, Moderator & Fredrik Hedblom, CEO, Jetshop

SEBC 2017 öppnas.

Lokal:
Drottningporten
09.20 – 09.40

Carin Blom, Postnord

E-barometern för Q1 2017 med temat export

Lokal:
Drottningporten
09.40 – 10.35

Jorij Abraham, E-handelsprofessor

The future of shopping

Lokal:
Drottningporten
10.35 – 11.15

Kaffepaus

Lokal:
Vinterträdgården

Break-out sessions

 10.40
10.40

Jetshop

Jetshop presenterar nya trender inom e-handel och retail
Efter flera år av trendspaning i branschen och marknadskartläggning och flertalet besök på inspirerande konferensen så som Shoptalk i Las Vegas 2017 och IRCE i Chicago 2016.

Lokal:
Brevsorterarsalen del 3
10.40

Resurs Bank

Från container till multikanal
Importera direkt från kina med alla de möjligheter och svårigheter det innebär. Vad lärde sig motorsweden.se under resans gång.

Lokal:
Brevsorterarsalen del 1
10.40

PostNord

Konsumentdriven logistik
Vad har konsumenterna för krav när det gäller e-handelsleveranserna idag? Hur gör man för att öka konverteringen i sin checkout? Och hur bygger man lojalitet genom leveransen? Dessa frågor besvarar
vi under en breakout-session på SEBC.

Lokal:
Brevsorterarsalen del 2
10.40

Nosto

Hur e-handlare kan ge sina unika kunder ett personligt bemötande.
Nosto är en avancerad men lätthanterlig personaliseringslösning som låter e-handlare skapa, 1:1 kommunikation genom hela kundresan.Nosto analyserar kundernas beteende i webbutiken, lär sig deras preferenser, och använder datan för att leverera automatiserade och personliga rekommendationer i realtid för att förbättra kundupplevelsen. Rikard kommer att prata om varför man bör personalisera, hur man kan göra det och även presentera case där e-handlare arbetat framgångsrikt med sin personalisering.

Lokal:
Post 4
10.40

Portsgroup

Undvik fallgroparna och lyckas med din digitala närvaro!
Ports Group har jobbat med strategisk och juridisk konsultation, förvaltning och bevakning av varumärken och domännamn i över 20 år. Våra kunder är allt från digitala startups och globala e-handlare, till klassiska industriföretag. Vad som är gemensamt för alla bolag är att de har en utmaning i sin digitala och globala närvaro. Vi kommer dela med oss av de vanligaste fallgroparna och hur man undviker dem!

Lokal:
Post 5
11.15 – 11.55

Parisa Zarnegar, Neuro effektivt ledarskap

Lär om hjärnan och bli bättre på att driva förändring.

Lokal:
Drottningporten
11.55 – 12.40

Sara Wimmercrantz & Suzanne Najafi

E-handelsprofilerna som omvandlar fördomar till affärer

Lokal:
Drottningporten
12.40 – 13.40

Lunch

Lokal:
Vinterträdgården

Break-out sessions

12.45

Jetshop

Jetshop som Partner för lönsam tillväxt
För dig som inte är Jetshopkund presenterar vi hur vi arbetar som affärspartner för att öka våra kunders försäljning.
Ni bjuds på en presentation av Jetshop som bolag och spännande referenscase.

Lokal:
Brevsorterarsalen del 3
12.45

DIBS

DIBS E-handelsskola – så tar du betalt på nätet
Cashen ska in – men hur? Den vanligaste anledningen till att konsumenter avbryter ett köp på nätet är att de inte erbjöds rätt betalsätt. På en halvtimme får du koll på de mest populära betalsätten just nu – och vilka du behöver hålla ett extra öga på framöver. Dessutom får du veta hur dina kunder kan betala på några sekunder.

Lokal:
Post 5
13.40 – 14.30

Lena Apler, CEO, Collector Bank

Startups, believe in the idea and grow

Lokal:
Drottningporten
14.30 – 15.00

Anders Halvarsson, Styrelseordförande, Ellos Group

Intervju med Ellos Groups Styrelseordförande!

Lokal:
Drottningporten
15.00 – 15.40

Kaffepaus

Lokal:
Vinterträdgården

Break-out sessions

15.05

Jetshop

Jetshop presenterar nya trender inom e-handel och retail
Efter flera år av trendspaning i branschen och marknadskartläggning och flertalet besök på inspirerande konferensen så som Shoptalk i Las Vegas 2017 och IRCE i Chicago 2016.

Lokal:
Brevsorterarsalen del 3
15.05

Resurs Bank

Mobilen som verktyg, inte enbart som en kanal
Hur kan man använda mobilen för att inte bara kommunicera med sina kunder. Men också skapa lojalitet och merförsäljning.

Lokal:
Brevsorterarsalen del 1
15.05

PostNord

Konsumentdriven logistik
Vad har konsumenterna för krav när det gäller e-handelsleveranserna idag? Hur gör man för att öka konverteringen i sin checkout? Och hur bygger man lojalitet genom leveransen? Dessa frågor besvarar
vi under en breakout-session på SEBC.

Lokal:
Brevsorterarsalen del 2
15.05

Nosto

Hur e-handlare kan ge sina unika kunder ett personligt bemötande.
Nosto är en avancerad men lätthanterlig personaliseringslösning som låter e-handlare skapa, 1:1 kommunikation genom hela kundresan.Nosto analyserar kundernas
beteende i webbutiken, lär sig deras preferenser, och använder datan för att leverera automatiserade och personliga rekommendationer i realtid för att förbättra kundupplevelsen. Rikard kommer att prata om varför man bör personalisera,
hur man kan göra det och även presentera case där e-handlare arbetat framgångsrikt med sin personalisering.

Lokal:
Post 4
15.05

Portsgroup

Undvik fallgroparna och lyckas med din digitala närvaro!
Ports Group har jobbat med strategisk och juridisk konsultation, förvaltning och bevakning av varumärken och domännamn i över 20 år. Våra kunder är allt från digitala startups och globala e-handlare, till klassiska industriföretag. Vad som är gemensamt för alla bolag är att de har en utmaning i sin digitala och globala närvaro. Vi kommer dela med oss av de vanligaste fallgroparna och hur man undviker dem!

Lokal:
Post 5
15.40 – 16.20
Lokal:
Drottningporten
16.20 – 16.55

Svante Tegnér, Doktor.se

Rätt vård direkt, kan det bli verklighet?

Lokal:
Drottningporten
16.55 – 17.10

Karin Zingmark, Moderator, Avrundning av första dagen

Lokal:
Drottningporten
17.10 – 18.30

AW-mingel i samarbete med Jetshop

Lokal:
Vinterträdgården
19.00 – 00.00

Jetshop Awards – Middag, underhållning & fest

Tema: Hollywood – Red carpet

Lokal:
Drottningporten
00.00 – 02.00

Efterfest

Lokal:
Bon Bon Bar (Clarion Hotel Post)

Fredag 19 maj

09.00 – 09.20

SEBC dag 2 startar, Karin Zingmark, Moderator

Lokal:
Drottningporten
09.20 – 10.05

Sigrid Hellberg, Fjord

Är din organisation redo att skapa och leverera vinnande helhetsupplevelser?

Lokal:
Drottningporten
10.05 – 10.40

Arash Gilan, Viva Media

En del säger att marknadsföring är död, men är det verkligen så?

Lokal:
Drottningporten
10.40 – 11.10

Kaffepaus

Lokal:
Vinterträdgården
11.10 – 12.05

Frida Wickholm & Anna Mossberg, Google

Den nya kundresan i en digitalt transformerad värld

Lokal:
Drottningporten
12.05 – 12.50

Åsa Caap, CEO, Our/Vodka

Att driva en innovation som startup i ett storbolag

Lokal:
Drottningporten
12.50 – 13.00

SEBC 2017 avslutas – Karin Zingmark, Moderator

Lokal:
Drottningporten