Testat och klart – se hur andra lyckats med Commerce Enterprise

Jetshops helhetslösning har varit ett självklart val för framgångsrika e-handlare i flera år – och systemet utvecklas ständigt. Läs våra case och upptäck hur andra utnyttjat möjligheterna.

 

Johnells.se

Johnells.se
Fredrik Thorstensson, E-handelsansvarig

”Omsättningen pekar rakt uppåt”

Fredrik Thorstensson, E-handelsansvarig

Johnells säljer Märkeskläder på nätet. Johnells står för service och kvalitet. Johnells säljer märkesvaror i den övre premiumnivån. Hugo Boss är största leverantören och tillsammans med bland andra Tider, Armani Jeans, Ralph Lauren, Odd Molly, Eton och G-star har Johnells skapat en varumärkesmix som är attraktiv och mycket efterfrågad.

Vi kontaktade Fredrik Thorstensson, E-handelsansvarig, för att höra hur det går.

Har designen påverkat köpmönstret hos era kunder?
Ja, nu säljer vi mer produkter som tidigare inte var storsäljare eller de hetaste produkterna. Vi har ökat försäljningen på de svårare produkterna. Mer bas och enklare produkter alltså.

Hur upplever ni Jetshop som plattformsleverantör?
Vi är i det stora hela nöjda. Jetshop tar väl hand om oss. Kundtjänsten är snabba och vi får bra hjälp med problem som uppstår.

Har Jetshop varit duktiga på att förmedla bra partnersamarbeten?
Ja, verkligen! Vi använder nästan alla partnersamarbeten som finns, tror jag. Initialt var det väldigt bra med Keycrunch exempelvis, för att driva trafik. Man köper genom Jetshop och bara kopplar på. Vi känner att det är en smidig lösning där allt sker genom Jetshop.

 

Gatt.se

Gatt.se
Joakim Thelin, E-handelschef

”Våra individuella önskemål om utveckling har fungerat väldigt bra”

Joakim Thelin, E-handelschef

Ambitionen är att med Stockholms bästa service erbjuda en mix av riktiga varumärken under ett och samma tak. Gatt vill erbjuda sin kund det bästa ur varje kollektion oavsett om de vill ha en kostym eller ett par jeans.

Joakim Thelin, E-handelschef delar med sig om deras tankar och resa.

Hur är det att jobba med Jetshop som strategisk partner?
Jetshopteamet känns proffsigt och vi upplever att de är väldigt kunniga. Våra individuella önskemål om utveckling har också funderat väldigt bra.

Vilka resultat har webbshopen nått så här långt?
Webbshopen känns livsviktig och desto mer tid som går, desto viktigare tror vi den blir. Framförallt märker vi hur positivt det är för vår fysiska butiker och deras kunder. Webbshopen blir förutom en försäljningskanal också ett skyltfönster och en suverän marknasföringskanal för företaget som helhet.

Varför valde ni Jetshop?
Vi fick en bra känsla utav de som utgjorde teamet som vi först hade kontakt med. Vi blev tagna på allvar och de delade vår uppfattning om hur vi skulle bygga en bra och sömlös koppling mellan våra fysiska butiker och vår webbshop.

Gröna Lund: nöjet börjar redan vid köpet

Gröna Lund: nöjet börjar redan vid köpet

Sedan 2010 jobbar Gröna Lund ihop med Jetshop Solutions för att skapa en effektiv och innovativ e-handel för allt från entrébiljetter till årskort.Nöjesparkens kunder beställer själva på nätet och kan sedan gå direkt in i parken – utan att personalen behöver administrera eller kontrollera något. Den automatiserade inpasseringen har två vinnare: belastningen på personalen minskar och besökarna slipper onödigt krångel. En smidigare upplevelse för alla inblandade helt enkelt.

E-handelsplattformen är bara en del i samarbetet mellan Solutions och Gröna lund. Kundspecifika funktioner och ökad integration är under utveckling. Bland annat har Jetshop integrerat e-handelssystemet med entré- och ekonomisystem och gjort ett API som integrerar varukorg och produkter med gronalund.com. I webbutiken skapas dessutom 3D-streckkoder som ger kunderna snabb tillgång till parken med alla kringtjänster, helt automatiskt.

En nyhet för säsongen är möjligheten att återaktivera årskort i webbshoppen. En funktion som förenklar för besökare, minskar administrationen och är bra för miljön.

ICA Maxi Special: optimerad design för fortsatt utveckling

ICA Maxi Special: optimerad design för fortsatt utveckling

I nära samarbete med Jetshop Solutions konsultteam har Ica Maxi tagit det första viktiga steget i sin satsning på e-handel och multikanalsdistribution. Som en av Sveriges största och bästa inom detaljhandel är kraven på den digitala aktiviteten extra höga och steg ett är bara början.

Teamet på Solutions har löst all teknik bakom den nya webbutiken. Från uppsättning av API till integration av kedjans butiker. Som exempel hanteras det lokala saldot för respektive Maxibutik enkelt och smidigt i en lösning. Det nya orderverktyget för plock-och-pack som personalen ute i butik använder är även det en skapelse signerad Jetshops utvecklare.

Designen – som givetvis följer Icas inarbetade grafiska profil – är implementerad av Jetshop Solutions och har fått en liten twist, optimerad för webbshoppen.

Jetshop Solutions täta samarbete med Ica Maxi Special fortsätter med fler spännande projekt. Allt från mobila lösningar till funktioner för betalning och logistik ligger i loppet. Klicka på länken nedan och följ utvecklingen.

Sailracing.com

Sailracing.com

Tillsammans med Sail Racings reklambyrå Dallas Sthlm har Jetshop arbetat fram en modern, innovativ e-handelsplatsform som ger Sail Racing förutsättningarna för att växa sig stora, riktigt stora, online. Plattformen är en totalintegrerad, global e-handelslösning med fokus på kundens totala upplevelse.

I projektet har Jetshop, förutom designimplementation och frontendutveckling, agerat rådgivare i alltifrån integration mellan butikslager, ekonomisystem och logistiklösningar till frågor om vilka betalningslösningar som bör användas på de olika marknaderna världen runt.

Här har vi inte bara tänkt utanför den berömda boxen, vi valde att helt ställa oss utanför. I grunden bygger den på Jetshops plattform Enterprise Commerce, med skräddarsydd design och gränssnitt.

Sail Racing globala e-handelsplattform lanserades 1 oktober 2012 och Jetshop fortsätter samarbetet genom att ta plats i Sail Racings e-handelsråd.

Vill du veta mer?

Hjälp när du behöver det

Hjälp när du behöver det

Inom e-handel gäller inte traditionella öppettider. För att erbjuda dig personlig service när du behöver det, är vår support öppen kvällar och helger utöver ordinarie öppettider. Föredrar du digital support kan du besöka vår JetWiki.

Anpassa och utveckla

Anpassa och utveckla

Vårt Consulting team kan allt om e-handel, oavsett plattform. Med 10 års erfarenhet, brett perspektiv och ett brinnande intresse för e-handel, har vårt team vad som krävs oavsett om det gäller en förstudie eller större projekt, som tar din e-handel till en ny nivå.

System för e-handel

System för e-handel

Jetshop Commerce Professional, Enterprise och Elastic – tre nivåer av samma säkra e-handelsplattform, Jetshop Commerce. Med all funktionalitet för omnichannel, mobile commerce och global försäljning. Alla med fullt fokus på din framgång.

Prenumerera på de senaste nyheterna inom e-handel